Як створити власний бізнес на рукоділлі та перетворити хобі у справу життя

Сентябрь 5, 2018
Автор: Наталя Петрів


Багато хто задумувався над тим, щоб всупереч стереотипам кинути роботу, яка не так вже й подобається, та почати власну справу. Хай маленьку, але свою та улюблену.

Скільки книг написано про успіх, скільки фільмів знято. Кожен чув про те, що потрібно «йти кожен день до своєї цілі, незважаючи ні на що», що потрібно «правильно мислити», «в жодному разі не опускати руки» .Але куди йти, як йти, що конкретно робити – чітких відповідей та інструкцій не дає ніхто. Тому більшість відразу опускає руки, так їх і не піднявши.

 


Щоб цього не сталося з вами, експерт своєї справи, рукодільниця з величезним досвідом та людина, якій вдалося перетворити хобі у власну справу, пані Ольга, люб’язно погодилася поділитися з читачами BreakFast деталями свого бізнесу.

 

 

Доброго дня, пані Олю. Перш ніж приступити до розмови про деталі бізнесу на рукоділлі, хотілося б дізнатися наступне. Як ви вважаєте, чи будь яка людина може розпочати власну справу на своєму хобі та успішно її просувати?

-Безсумнівно. В сучасному світі є безліч можливостей як для творчої реалізації, так і для втілення її у власну справу. Я в п’ятдесять розпочала. Шанси є завжди, головне знати чого хочеш та любити це. Хоча не завжди просто знайти способи цієї реалізації.
Тому я вирішила допомогти тим, хто зараз тільки розпочинає.

З чого ви б радили почати?

-Я б порадила зібрати усі свої роботи та зробити для них фотосесію. Хай це не буде супер якісна зйомка, якщо на таку поки не має можливості, але все ж маленька ваша колекція, так зване порт фоліо. Згодом ви зможете удосконалити свої фото та отримати кращий результат. Але принаймні старт у вас буде. Не варто чекати моменту, коли у з’явиться професійний фотоапарат, чи орендуєте фото студію. Просто зробіть це зараз.
Так, як дозволяють це обставини. Я так говорю, тому, що на старті мої можливості були далеко не найкращі.

Які площадки радите використовувати для старту свого бізнесу на рукоділлі?

-Рекомендую зареєструватися на профільних торгових онлайн-майданчиках. Лідери серед них – це Ярмарка Майстрів, а з закордонних — Etsy та багато інших на ваш вибір.

 

Чому саме профільні майданчики?

-В них сконцентровані саме ті клієнти, які дійсно зацікавлені в тому, щоб придбати якісну річ ручної роботи та просто цінують творчість в загальному.
Це місце, де збираються майстри з усього світу, люди, які обожнюють свою справу. Це завжди надихає та мотивує, коли тебе оточують такі ж творчі люди.
Хай навіть віртуально. На таких площадках є велика кількість форумів, де можна поспілкуватися з однодумцями. Також є можливість вести власний блог,
де можна ділитися емоціями щодо своєї творчості. Також там можна створювати власні майстер класи, як безкоштовні, так і платні для продажу всім бажаючим.
Можна створювати різні красиві колекції, в які включати власні роботи та роботи інших майстрів.

Також хорошим способом реалізуватися є інстаграм. Але слід врахувати, що зараз там зосереджено багато продукції, тому знадобиться трішки більше часу,
щоб вивести його роботу на потрібний рівень. В подальшому можна створити власний інтернет магазин.

Там можна сконцентрувати не тільки власну продукцію,
але й продукцію інших майстрів схожого профілю, що буде хорошим доповненням до власного бізнесу. Ну а в великій перспективі – це шоурум та власний бутік.

Якщо ми говоримо про онлайн ресурси, то це продаж вже готової продукції чи виготовлення продукції на замовлення?

-Для профільних площадок та інстаграму можна виготовляти на замовлення. Якщо є можливість, то можна виготовити частину виробів. Особисто в мене п’ятдесят
на п’ятдесят. Деякі вже виставлені вже готові для продажу. Деякі розміщені для прикладу, які в’яжу вже безпосередньо під клієнта. Також виготовляю моделі,
які вибирає замовник з інших джерел. Щодо онлайн магазину, то там вже потрібна база готових виробів, бо клієнти здійснюють миттєві покупки, а відправлення
потрібно зробити максимально швидко.

 

Як щодо реєстрації в профільних онлайн майданчиках. Це платна функція?

-Реєстрація безкоштовна. Різні сервіси працюють по різному. Зазвичай безкоштовно можна розмістити мінімальну кількість робіт. Для додання більшої кількості
виробів потрібно купляти карту на місяць на певну кількість робіт. Але це не великі витрати.


Як щодо оплати за вироби? Як це працює?

-Я працюю наступним чином. Клієнт здійснює замовлення та перечислює кошти за матеріали. Так я страхую себе від того, що клієнт передумає. Опісля виготовляю
виріб та відправляю клієнту фото. Узгоджуємо деталі, переробляю щось в разі необхідності. Після цього замовник пересилає решту коштів і я відправляю йому виріб.
Якщо йде замовлення вже готового виробу, який є в наявності, то клієнт відправляє 100% оплати, а я йому виріб.

Де і як закупляєте матеріали для виробів?

-На початку діяльності, коли замовлень було не багато,закупляла в звичайних магазинах для кожного окремо. Зараз зазвичай закупляю оптом на базі для декількох
замовлень разом. Так вигідніше. Звичайно, залишаються не використані упаковки та мотки. Але вони використовуються в подальшій роботі. Проте це все індивідуально,
в залежності від виду творчості та діяльності.

 

Як можна відправляти товари?

-Це доставка поштою або транспортною компанією, в залежності від побажань та фінансової можливості клієнта.

Як встановлювати ціни на товари, на що орієнтуватися?

-Потрібно враховувати вартість матеріалів та час, який потрібен для виготовлення цього виробу. Для приблизної орієнтації потрібно подивитися ціни інших
майстрів на схожі вироби та встановити власну. Також слід врахувати, те, яка клієнтська база у вас є на даний момент. Якщо ви тільки починаєте, то варто
встановити нижчу ціну для залучення клієнтів. В подальшому вартість можна підвищувати.

Що порекомендуєте стосовно оформлення фото робіт, сторінки?
-Раджу робити фото схожі за стилем, підбирати приблизно однаковий фон. Також клієнтам подобаються роботи, сфотографовані в композиції, в поєднанні з ще
якимись цікавими речами. Ну і загальна рекомендація щодо фотографування – хороше освітлення. Краще фотографувати в першій половині дня, поки освітлення
дозволяє зробити якісні кадри. Не рекомендую занадто сильно редагувати фото. Це може спотворити колір та оригінальну передачу деталей.

Які таємниці спілкування з клієнтами можете відкрити? Адже спілкування онлайн досить специфічне. Ніколи не можеш вгадати настрій клієнта.

-Головне – це уважність до клієнта, деталей та його побажань. В цьому і весь секрет.

 

Пані Олю, скажіть будь ласка,рукоділля – це для вас насамперед бізнес чи першочергово творчість?

-Творчий бізнес. Адже виключно творчість – це тоді, коли ти собі щось виготовляєш і чекаєш, коли це сподобається іншим. А творчий бізнес – це коли твориш
згідно побажань клієнта та орієнтуєшся на попит та тенденції.

Це означає, що в рукоділлі також існує мода?

-В якійсь мірі так. Завжди є вироби, які користуються більшою популярністю. Особливо якщо це стосується одягу.

І на завершення. Що побажаєте нашим читачам? Як не опускати руки та не здаватися, якщо їх діяльність не розвивається так стрімко, як би хотілося?

-Слід зрозуміти той факт, що в цій справі потрібен час. Результат обов’язково буде, просто потрібен час на розвиток та залучення клієнтів.

 

Комментарии 1

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.